Bun venit copilărie

Creştem şi ne maturizăm din ce în ce mai repede...uităm să ne trăim copilăria. Ne dorim „să fim mari”, să putem să facem unele lucruri care nu ni se permit atunci când suntem consideraţi a fi „copii”. Dar vin momente când ne dorim să ne întoarcem la copilărie, să fim alături de părinţi, fraţi şi surori, alături de bunici şi, mai ales, să avem timp doar pentru noi. Acest mic blog vine în ajutorul tuturor celor care sunt deja copii dar şi al celor care vor să fie din nou copii. Aici, vom învăţa cum să desenăm sau să pictăm, cum să modelăm în lut sau să coasem modele populare româneşti; vom citi snoave, poveşti sau pozne, toate realizate de artişti sau meşteri populari români. Alături vom avea un întreg colectiv al Muzeului Naţional al Satului „Dimitrie Gusti”, colectiv ce doreşte să ajute copiii dar şi adulţii să descopere sau să redescopere tradiţiile şi meşteşugurile româneşti.

joi, 17 ianuarie 2013

Poveşti româneşti - De la 1 pân-la 10 - Nouă


Nouă

Nouă fetiţe şi nouă băieţei.
Atât sunt în clasa cea nouă.
Nouă fetiţe şi nouă băieţei, cu nouă creioane şi nouă caiete, şi iar nouă caiete şi nouă creioane, pentru cele nouă fetiţe şi nouă băieţei.

Aş vrea să spun o poveste. Întreb:

-         Cui şă spun povestea mea?
-         Nouă! răspund copiii.
-         Cum nouă, când sunteţi de două ori câte nouă?! mă mir eu. Nouă fetiţe şi nouă băieţei. Vă mai întreb o dată: Cui să spun povestea mea?
-         Nouă! răspund copiii.

Nu mai înţeleg nimic, sau...poate înţeleg, dar mă fac şi eu că nu-nţeleg!...Deci, o poveste nouă pentru nouă fetiţe şi nouă băieţei. O scriu şi o citesc şi-ntreb repede, să-i iau pe nepregătite:

-         Cui i-a plăcut povestea?
-         Nouă! răspund cele nouă fetiţe.
-         Mai rămân nouă băieţei mă mir eu.
-         Nouă nu ne-a plăcut, răspund băieţii.
-         De ce?! întreb.
-         Pentru că nu e nouă! Nouă ne-ai mai spus-o!
-         Uffffff!

Şi plec necăjit. Şi vine seara. Şi vine şi luna nouă la fereastră. Şi sub luna nouă, mă gândesc la cei nouă băieţi şi pentru ei şi numai pentru ei, încep să scriu o poveste...nouă.

Titel Constantinescu – Omul de zăpadă
Editura Ion Creangă - 1971

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu